Wednesday 31 October 2018

BBM3410/18 : Teknologi, Mudah @ Susah ?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua 😊

Seperti biasa, aku harap anda semua berada dalam keadaan yang baik-baik sahaja sekarang ni. Maklumlah, sekarang ni musim hujan. Cuaca pun tak menentu ⛆ Apalah nak jadi dengan bumi kita ni. Kita doakan yang terbaiklah ye. Dunia dah nak akhir zaman 😟. Istighfar sekejap. Takut pula bila cakap macam ni.

Bila tengok pada tajuk aku kali ni, aku rasa ada yang sudah boleh agak tentang apa yang akan aku kongsikan. Terutamanya, rakan kos aku. Ya, aku nak kongsi tentang Adobe Photoshop 👏 Aku tak tahu apa pendapat rakan-rakan aku yang lain tentang teknologi yang satu ni, tapi ini pendapat aku.



Aku setuju dengan apa yang Prof cakap. Mahir atau ada ilmu dalam hal-hal teknologi seperti memang boleh buat resume kita nanti nampak cantik. Satu nilai tambah bila kita mahir dalam teknologi yang bukan semua orang tahu macam mana nak gunakannya. Walau bagaimanapun, aku rasa agak tertekan sewaktu aku nak menyiapkan amali kali ini. Aku memang pernah dengar tentang photoshop ni, cuma aku tidak pernah terfikir yang prosesnya akan jadi sesulit ini 😓 Susahnya tu Ya Allah minta ampun ! *kan dah terkeluar ayat sinetron.

Semua ni bermula bila aku dan rakan-rakan ditugaskan untuk menyiapkan kalender meja tahun 2019. Bunyi macam, "eleyh, kalender je. Kacang". Tapi bila aku mula nak install adobe photoshop ni, 💥 kepala aku. Namun begitu, aku masih mampu meneruskan hidup aku dengan bantuan insan tersayang dan  💪 berjaya menggunakan adobe photoshop ni.

Alhamdulillah aku dapat hasilkan juga kalender walaupun mungkin tak cantik macam rakan-rakan yang lain.

Sekian sahaja perkongsian aku kali ini.
Sampai jumpa lagi 👋

No comments:

Post a Comment

Anda boleh tinggalkan komen sesuka hati anda di sini :)

BBM3410/18 : Video Tanpa Wajah

Assalamualaikum dan salam sejahtera ✌ Yeayyyyy akhirnya aku berjaya sampai ke perkongsian yang terakhir ni. Aku ni bukan apa, teruja se...