Wednesday 5 December 2018

BBM3410/18 : Video One Shot

Assalamualaikum dan salam sejahtera ✌

Orang putih cakap macam ni, 2 down, 2 more to go ! 😂

Seterusnya, aku nak kongsikan tentang Video One Shot.
Yayayayayaaya Aku tahu aku dah pernah kongsikan tentang ni tapi, apa boleh buat. Aku cuma menurut perintah je. Macam mana aku kena redooo, macam tulah jugak kamu yang membaca ye 😅

Video One Shot ni adalah satu proses rakaman video yang dibuat dari satu sudut sahaja. Maknanya dekat sini, kamera yang digunakan untuk merakam, takkan bergerak walupun sedikit. Video jenis ini memerlukan daya kreativiti mereka yang terlibat dalam proses tersebut. Dekat bawah ni adalah contoh video one shot:


Bila buat video one shot ni, ada layer atau lapisan yang biasa digunakan. Layer ni berfungsi untuk memudahkan penonton faham dengan video yang dibuat. Layer ni merangkumi satu layer, dua layer dan tiga layer yang paling banyak. Lebih daripada tiga layer tidak digalakkan sebab ini menyebabkan penonton tak tahu nak fokus pada apa.


Contoh Video One Shot, Single Layer

Contoh Video One Shot, Two Layer


Contoh Video One Shot, Three Layer



Okay geng,  sekian sahaja perkongsian aku kali ini.
Sampai jumpa lagi 👋

No comments:

Post a Comment

Anda boleh tinggalkan komen sesuka hati anda di sini :)

BBM3410/18 : Video Tanpa Wajah

Assalamualaikum dan salam sejahtera ✌ Yeayyyyy akhirnya aku berjaya sampai ke perkongsian yang terakhir ni. Aku ni bukan apa, teruja se...