Wednesday 5 December 2018

BBM3410/18 : Video Tanpa Wajah

Assalamualaikum dan salam sejahtera ✌

Yeayyyyy akhirnya aku berjaya sampai ke perkongsian yang terakhir ni. Aku ni bukan apa, teruja sebab aku ingat tak berjaya nak siapkan tugasan ni 😂 ternyata, kuat jugak aku ni ye ? ceyhhhhhh

Okay, perkongsian terakhir aku kali ni berkenaan dengan Video Tanpa Wajah.

Berapa ramai dekat sini yang tahu apa itu Video Tanpa Wajah, angkat tangan 🙋 ?
Hahaha okay, aku tak nampak, tapi aku respek kalau ada yang angkat tangan. Aku akan beritahu sedikit tentang Video tanpa Wajah ni.

Video Tanpa Wajah ni merupakan satu jenis video yang dibikin tanpa memperlihatkan sebarang wajah pun dalam video tu. Video ini biasanya memfokuskan satu objek sahaja. Contohnya macam video dekat bawah ni :


Seperti video one shot tadi, kreativiti tanpa batasan amat diperlukan dalam pembikinan video ini. Ini kerana segala tindak tanduk hanya boleh dilihat berdasarkan pergerakan dan bukannya ekspresi wajah.

Okay geng, sekian sahaja perkongsian aku kali ini.
Sampai jumpa lagi 👋

No comments:

Post a Comment

Anda boleh tinggalkan komen sesuka hati anda di sini :)

BBM3410/18 : Video Tanpa Wajah

Assalamualaikum dan salam sejahtera ✌ Yeayyyyy akhirnya aku berjaya sampai ke perkongsian yang terakhir ni. Aku ni bukan apa, teruja se...