Sunday 21 October 2018

BBM3410/18 : Bahasa Jiwa Bangsa

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera 😃

Apa khabar pembaca blogku yang setia 😂 *ketawa sendiri sambil tanya setia ke ? Hahaha jangan ambil hati ye. Banyak ke kerja nak kena buat tu ? Faham je. Dah tahun akhir ni, memanglah bermacam-macam kerja nak kena siapkan, ye dok ?  Bak kata Prof, redha je lah ye 😆

Okay. Entri kali ini aku nak kongsikan dengan pembaca aku ni tentang tugasan yang aku dapat pada minggu keenam.  Sesuai dengan tajuk aku tu, kami ditugaskan untuk membuat satu video tentang simpulan bahasa. Bukan satu, bukan dua atau lima tetapi sepuluh ye. Aku ulang, SEPULUH. Mesti anda tertanya macam mana video yang perlu kami buat, kan ? Mudah je sebenarnya. Prof. suruh kami ni ambil gambar yang menerangkan makna simpulan bahasa yang kami pilih. Kami perlu pastikan yang Prof. faham gambar yang kami ambil. 

Nak tengok gambar tu ? hahaha aku memang nak bagi tengok lah ni. Dekat bawah ni aku tunjuk gambar berserta simpulan bahasa yang sudah kami pilih.




Cakar ayam
by Apit


Kaki botol
by Hanif & Thalha


Durian runtuh
by Apit


Sebatang kara
by ehemm


Peras ugut 
by Thalha & Hussin


Makan angin
by Etot, Abir, Shu dan Ehemm


Pilih kasih
by Murni, Abir, Shu dan Ehemm

hahahah tapi aku tak tunjuk semua dekat dalam ni. Kalau berminat nak tengok, anda semua boleh klik sini https://youtu.be/ykVIqOfbM5s ðŸŽ¬ 

Walau bagaimanapun, aku rasa tugasan kali ini agak bermakna. Sebagai generasi yang boleh dikategorikan sebagai generasi muda, seni bahasa yang satu ni tak wajar dilupakan. Kalau ditanya, entah-entah budak satu kos aku ni belum tentu semua boleh jawab tentang makna simpulan bahasa. Kalau yang mudah-mudah tu mungkin boleh, tapi kalau bagi yang pelik sikit je. Haa mulalah semua jadi ahli nujum *termasuklah yang menulis ni punn 😅

Sekian sahaja perkongsian aku untuk entri kali ni.
Sampai jumpa lagi 👋

No comments:

Post a Comment

Anda boleh tinggalkan komen sesuka hati anda di sini :)

BBM3410/18 : Video Tanpa Wajah

Assalamualaikum dan salam sejahtera ✌ Yeayyyyy akhirnya aku berjaya sampai ke perkongsian yang terakhir ni. Aku ni bukan apa, teruja se...