Wednesday 3 October 2018

BBM3410/18 : Kisah Minggu Keempat



Asssalamualaikum dan salam sejahtera semua :)
Okay, mari teruskan dengan minggu keempat. Minggu ni, Prof. ada seminar di negara Temasik. Alahai, takkan anda semua tak tahu negara Temasik tu negara apa *gelak guling-guling. Singapura ye rakan-rakan. 
Jadi, kami semua telah diberi tugasan yang mesti disiapkan secara individu. Ada dua soalan yang Prof, beri dan soalannya adalah :
Berikan persepsi anda tentang jenis-jenis media sosial / media teknologi yang terdapat dalam bab 1 buku BOOM (minima 100 patah perkataan, maksima 150 patah perkataan)
Pilih salah satu media sosial/ media teknologi tersebut (bab 1) dan bincangkan (minima 100 dan maksima 150 patah perkataan) bagaimana anda menggunakan teknologi tersebut dalam pembelajaran di universiti.
Tugasan individu ni perlu diselesaikan dalam masa yang Prof. dah tetapkan. Arahan yang Prof. beri ni pada aku sangat ringkas dan mudah. Tapi, entah macam mana aku boleh buat keputusan sendiri. Bak kata orang kampung tu "memandai-mandai yo". Aku tak dapat nafikan tabiat aku untuk taip sesuatu ikut benda yang aku biasa tengok. dalam arahan tu, Prof. suruh letak bbm3410, tapi disebabkan aku ni terlebih bijak, aku pergi letak BBM3410 *tepuk dahi. Lepas tu, berbekalkan keyakinan yang begitu tebal dalam hati aku, aku pun emelkan tugasan tu pada Prof. tepat jam 2.09 petang.

Bila malamnya Prof. beritahu emel siapa yang dia terima, aku hanya mampu berhuhu mengenangkan nasib yang aku sudah hilang MUNGKIN 10 markah. Aku ulang lagi sekali, MUNGKIN. Boleh jadi lebih, dan boleh jadi kurang. 

Jadi, marilah sama-sama mendoakan aku untuk jadi lebih tabah dalam menempuh kelas Prof. dimasa akan datang.

Sekian sahaja entri aku untuk kali ni.
Sampai jumpa lagi ðŸ‘‹



No comments:

Post a Comment

Anda boleh tinggalkan komen sesuka hati anda di sini :)

BBM3410/18 : Video Tanpa Wajah

Assalamualaikum dan salam sejahtera ✌ Yeayyyyy akhirnya aku berjaya sampai ke perkongsian yang terakhir ni. Aku ni bukan apa, teruja se...