Wednesday 10 October 2018

BBM3410/18 : Kisah mitos persahabatan

Assalamualaikum dan salam sejahtera ✌

Seperti biasanya, aku ni selalu mendoakan kesejahteraan para pembaca aku ni *😉 senyum semanis kurma untuk anda semua.

Untuk entri bebas kali ini, aku nak kongsi tentang mitos persahabatan. Aku rasa mesti ada dalam kalangan pembaca yang pelik dan hairan bercampur musykil, kenapa aku guna 'mitos' persahabatan. Biar aku beritahu satu persatu. Menurut PRPM, mitos ni ni bawa definisi cerita zaman dahulu yang dianggap benar, terutamanya yang mengandungi unsur atau kepercayaan tentang sejarah awal kewujudan sesuatu. Dalam bahasa yang mudah, mitos ni ialah cerita yang dianggap benar *aku ulang, ini apa yang aku faham ye. Persahabatan pula didefinisikan sebagai hal atau perbuatan bersahabat.


Pengenalan macam buat PITA 😂 okay ,okay. Aku serius. Aku cuma nak beritahu yang aku susah nak percaya dalam hal persahabatan ni. Pada aku, benda ni tahyul. Kerana keadaan aku yang selalu bertukar sekolah, aku tak jumpa insan yang boleh aku panggil sahabat. Bila tengok kawan-kawan satu kos aku jalan ramai-ramai, terdetik dekat hati kecil aku ni, aku nak macam tu jugak. Hahaha acah sedih. Tapi nak buat macam mana, aku ni jenis suka sorang-sorang. 

Walau bagaimanapun, aku ada sekuntum mawar berduri yang baik dengan aku. Satu-satunya mawar yang boleh hidup dengan aku walaupun tahu perangai aku ni entah apa-apa 🤣 bukan selalu aku manis macam ni. Hahahahaha

Okaylah. Sampai sini saja entri aku kali ni.
Sampai jumpa lagi 👋


No comments:

Post a Comment

Anda boleh tinggalkan komen sesuka hati anda di sini :)

BBM3410/18 : Video Tanpa Wajah

Assalamualaikum dan salam sejahtera ✌ Yeayyyyy akhirnya aku berjaya sampai ke perkongsian yang terakhir ni. Aku ni bukan apa, teruja se...