Wednesday 21 November 2018

BBM3410/18 : Hidup Penuh Misteri 💀

Assalamualaikum dan selamat sejahtera ✌

Aku sekarang dalam keadaan sihat je dan aku harap orang yang sudi baca blog aku ni berada dalam keadaan sihat walafiat semuanya 💚 mereka yang tak baca tu...bukanlah aku doakan kamu semua tak sihat, cuma tu lah. Siapa suruh tak baca blog aku 😎

Entah kenapa hari ini, malam ini, dengan di selubungi kedinginan yang agak luar biasa cehhh wahhh, aku tiba-tiba teringat pada waktu Prof beritahu dalam kelas yang dia bukan sejenis homo sapiens yang berani sangat 😅 

Oleh hal yang demikian, aku rasa nak kongsi lagi cerita seram aku 👻

Kali ini aku nak kongsikan kisah dekat sini. 
Dan bila aku kata sini, maknanya di sinilah. Di Universiti Putra Malaysia.
Atau lebih tepat lagi, di kolej kediaman aku, Kolej Serumpun.
Kolej keberapa atau blok mana, aku rasa aku tak perlu nyatakan kot 😇 

Kejadian Pertama
Okay. Kejadian ini berlaku masa aku dalam semester tiga. Aku duduk dalam bilik yang mampu menempatkan empat orang pelajar. Siapa yang duduk Kolej Serumpun ni tahulah macam mana keadaan bilik tu. Bilik tu ada pembahagi dekat tengah-tengah. Macam dalam gambar ni 👇


Haaa macam tu lah. Pembahagi ni berfungsi untuk memisahkan ruang dalam bilik tu. Sebelah kanan untuk dua orang, macam tu jugaklah untuk sebelah kiri. Dalam bilik aku masa tu cuma ada tiga orang pelajar je sebab senior yang duduk satu bahagian dengan aku dah habis belajar. Bertuahlah aku masa tu sebab aku duduk sorang je dekat bahagian tu 😂

Ceritanya bermula bila satu malam tu, masa tu semua orang ada dekat bilik. Aku tengah cakap dekat telefon dengan kawan aku dan dua orang rakan sebilik aku dekat bahagian sebelah tengah buat aktiviti biasa mereka, berborak kosong 😆

Tiba-tiba...

"tok! tok! tok!"

Kami bertiga ni jenis tak kunci pintu bilik sebelum tidur sebab bilik kami tu sering menjadi kunjungan ramai pihak 😁 Bila dengar je ada orang ketuk pintu, secara automatik, Ikin (rakan bilik aku) pun cakap, "Masuklah". Tapi, "orang" dekat luar tu tak masuk pun. Kami pun abaikan je dan buat tak tahu.


Tiba-tiba...

"tok! tok! tok!"

Sekali lagi ketukan berbunyi dengan agak kuat. Kali ni, Nad (rakan bilik aku lagi satu) pula cakap "Masuklah". Dia fikir mungkin kawan dia yang datang. Tapi hasilnya masih sama. Tak ada sesiapa pun yang masuk. Beberapa minit tak ada sebarang bunyi ketukan pun dan tiba-tiba...

"tok! tok! tok!"

Masa ni aku dah jadi hilang sabar sebab ketukan tu kuat sangat. Aku pun bangun dari tempat duduk aku dan berjalan ke arah pintu. Masa tu aku masih dengar bunyi ketukan tu lagi. Aku pun terus buka pintu dan ...

🍃

Tak ada sesiapa pun dekat luar tu kecuali angin sejuk yang menampar-nampar pipi aku. Aku pandang Ikin dan Nad dekat dalam dan mereka berdua cuma mampu cakap "Tutuplah pintu tu balik, Dee" dengan muka yang kalau kau toreh pun tak ada darah yang keluar 😅. Aku pun tutup pintu. Bila aku duduk semula, ketukan tu bunyi balik. Kali ni, kami bertiga tak cakap apa-apa dan diam je. Malas dah nak layan 😅


Hahahaha kisah kedua nantilah aku sambung.
Sekian sahaja perkongsian aku kali ni.
Sampai jumpa lagi 👋

No comments:

Post a Comment

Anda boleh tinggalkan komen sesuka hati anda di sini :)

BBM3410/18 : Video Tanpa Wajah

Assalamualaikum dan salam sejahtera ✌ Yeayyyyy akhirnya aku berjaya sampai ke perkongsian yang terakhir ni. Aku ni bukan apa, teruja se...